Vraagbaak

Op deze pagina vindt u de antwoorden op een aantal vragen die vaak aan de BMS gesteld worden. Wordt uw vraag hier niet beantwoord, neem dan gerust contact met ons op.

Kunnen twee personen op één adres lid worden en krijg je dan korting?

Ja, dat kan. In dat geval kiest u voor het Duo-lidmaatschap. De contributie voor duo-lidmaatschap bedraagt momenteel € 79,90.

Ik wil geen lid worden, maar wel graag de 'Message' ontvangen, kan dat?

Ja, dat is mogelijk. De kosten hiervoor bedragen € 25,00 voor 4 uitgaven, dit betreft het Message-lidmaatschap.

Ik heb een korte cursus ontspanningsmassage gevolgd, kan ik lid worden van de BMS?

Ja, dat is mogelijk. Iedereen die gediplomeerd werkzaam is in de 'massagewereld' kan lid worden van de belangenvereniging.

Waarom moet ik kopieën van mijn opleidingscertificaten opsturen?

Om te controleren of uw kwalificaties massage en/of sportverzorging gerelateerd zijn. Daarnaast is het voor wat betreft de verzekeringen voor uw eigen bescherming. Wij hechten er bijzonder veel belang aan dat uw verzekering u adequaat dekt. Door kopieën van uw opleidingscertificaten in ons bestand te houden, kunnen we er zeker van zijn alles meteen bij de hand te hebben bij een eventuele schadeclaim.

Zijn er vastgestelde tarieven die een masseur mag rekenen voor het behandelen van cliënten?

Nee, die zijn er niet. De BMS heeft hier wel een aantal richtlijnen voor opgesteld. Deze vindt u hier.

Welke soorten aansprakelijkheid worden gedekt onder het aanvullende pakket van Balens?

Beroepsaansprakelijkheid, bedrijfsaansprakelijkheid en productaansprakelijkheid. Meer informatie vindt u hier.

Hoe zit het met de nieuwe Wet kwaliteit klachten en geschillen zorg (Wkkgz)?

Behandelt u cliënten met gezondheidsklachten en ontvangt u inkomsten uit behandelingen, dan valt u onder de Wkkgz. Meer informatie vindt u hier. De eventuele gevolgen van deze wet worden door de polis van Balens volledig gedekt, d.w.z. ongelimiteerde rechtsbijstand en ook de eventuele schadevergoeding van maximaal €25.000,- valt binnen deze polisdekking.

Meer vragen met antwoorden met betrekking tot de Balens verzekeringen vindt u hier.