Erkenningen

Als een van de grootste belangenorganisaties op het gebied van massage en sportverzorging in Nederland heeft de BMS zich ondermeer het op peil houden en verbeteren van de kwaliteit van de massage- en sportverzorgingsbranche ten doel gesteld.

Zeker nu het Ministerie van Onderwijs Cultuur en Wetenschappen de controle op, en de erkenning van alle exameninstanties en vrije beroepen heeft losgelaten, is het van het grootste belang dat wij als branchevertegenwoordiger aangeven aan welke kwaliteitseisen een masseur dient te voldoen.

Diploma's

De BMS onderschrijft het kwaliteitsniveau van de onderstaande diploma's.

Examen Stichting Perimedische Opleidingen (ESPO)

• Gezondheidstherapie
  • Health Manager
  • Lymfetherapie
  • Manuele Lymfetherapie
  • Massage
  • Massagetherapie
  • Medische Kennis HBO-niveau
  • Personal Health Coach
  • Sporttherapie
  • Stoelmassage
  • Wellnessmassage

Nederlandse Examenstichting in de Sport- & Perimedische Gezondheidszorg (NESPG)

• Massage
  • Sportmassage

Nederlands Genootschap voor Sportmassage (NGS)

Opleidingsinstituten

De BMS onderschrijft het kwaliteitsniveau van de onderstaande opleidingsinstituten op het gebied van massage en sportverzorging.

Branche-erkenning

Opleidingen en opleidingsinstituten kunnen voor een branche-erkenning in aanmerking komen door het eindtermendocument van een aangeboden opleiding op te sturen naar ons secretariaat. Het eindtermendocument zal ter beoordeling aan onze onderwijscommissie worden voorgelegd. Na acceptatie zal de opleiding en het opleidingsinstituut op onze website worden vermeld en kunnen afgestudeerden rechtstreeks het lidmaatschap van de BMS aanvragen.