Erkenningen

Als een van de grootste belangenverenigingen op het gebied van massage en sportverzorging in Nederland heeft de BMS zich ondermeer het op peil houden en verbeteren van de kwaliteit van de massage- en sportverzorgingsbranche ten doel gesteld. Zeker nu het Ministerie van Onderwijs Cultuur en Wetenschappen de controle op, en de erkenning van alle exameninstanties en vrije beroepen heeft losgelaten, is het van het grootste belang dat wij als branchevertegenwoordiger aangeven aan welke kwaliteitseisen een masseur dient te voldoen.

Opleidingsinstituten

De BMS onderschrijft het kwaliteitsniveau van de onderstaande opleidingsinstituten.

Branche-erkende Opleidingsinstituten
Opleidingsinstituut Opleiding/Cursus
Anand Opleidingen Wellnessmassage
BackBalance Nederland Altlasmassage, Lumbaalmassage
DaVinci College Sportmassage
Fontys Sporthogeschool Sportmassage
Gelders Opleidingsinstituut Wellnessmassage
Hogeschool Windesheim Sportmassage
Instituut Penso Massage, Sportmassage
IVS Opleidingen Health Manager, Manuele Lymfetherapie, Massage, Massagetherapie, Sportmassage, Sporttherapie, Stoelmassage, Vitaliteitscoach, Wellnessmassage
Johan Cruyff College Sportmassage
Leffelaar Opleidingen Massage, Sportmassage
Summa College Sportmassage

Ondernemingen

De BMS onderschrijft het kwaliteitsniveau van de onderstaande ondernemingen.

Branche-erkende Ondernemingen
Onderneming Locatie(s) / Adres
QoQo Massage Clinics Almere, Barendrecht, Breda, Capelle a/d IJssel, Delft, Den Haag (2), Eindhoven, Gouda, 's-Hertogenboch, Hilversum, Rijswijk, Rotterdam (9), Vlaardingen
Weleda Benelux SE Amsterdam, Den Haag, Oegstgeest, Rotterdam

Diploma's

De BMS onderschrijft het kwaliteitsniveau van de onderstaande diploma's.

Branche-erkende Diploma's
Exameninstantie Diploma
Examen Stichting Perimedische Opleidingen (ESPO) Gezondheidstherapie, Health Manager, Lymfetherapie, Manuele Lymfetherapie, Massage, Massagetherapie, Medische Kennis HBO-niveau, Personal Health Coach, Sportmassage, Sporttherapie, Stoelmassage, Vitaliteitscoach, Wellnessmassage
Nederlands Genootschap voor Sportmassage (NGS) Bindweefselmassage, Blessurepreventie, Massage, Sportmassage, Wellnessmassage
Nederlandse Examenstichting in de Sport- & Perimedische Gezondheidszorg (NESPG) Massage, Sportmassage

Branche-erkenning

Meer informatie over (het aanvragen van) onze branche-erkenning is te vinden op de informatiepagina. Afgestudeerden van branche-erkende opleidingsinstituten kunnen rechtstreeks het lidmaatschap van de BMS aanvragen.