Belangenvereniging voor Beroepsbeoefenaars in de Massage- en Sportverzorgingsbranche

Wet kwaliteit, klachten geschillen zorg (Wkkgz)

De Wkkgz is in werking getreden per 1 januari 2016 met een overgangstermijn van 1 jaar. Dit betekent dat u vanaf 1 januari 2017 als zorgaanbieder volledig moet voldoen aan de bepalingen van deze wetgeving.

Meer informatie over de Wkkgz vindt u hier.

Wij als BMS zijn een samenwerking aangegaan met Klachtenportaal Zorg. Kwalitatieve, toegankelijke en een betaalbare klachtenregeling; dat is waar Klachtenportaal Zorg zich sterk voor maakt.

BMS-leden kunnen zich alleen in combinatie met een Balens verzekeringspakket laten registreren voor de Wkkgz. De kosten hiervoor bedragen € 47,95 (of € 133,95 in combinatie met Balens) Zonder BMS-lidmaatschap kost deze registratie € 99,90 per jaar. Klachtenportaal Zorg werkt samen met de Geschilleninstantie KPZ. Deze is erkend door het Ministerie van VWS.

  • U ontvangt alle relevantie informatie over de Wkkgz.
  • Als uw cliënt een klacht indient, krijgt u begeleiding door een klachtenfunctionaris.
  • Als de klacht juridische gevolgen heeft, ontvangt u juridische bijstand.
  • Wkkgz-garantie: u wordt geregistreerd bij een onafhankelijke geschilleninstantie.
  • Als een klacht uitmondt in een geschil, behandelt deze instantie het geschil.
Wkkgz
Tijdvak Kosten
1 januari - 31 december € 47,95
1 april - 31 december € 37,95
1 juli - 31 december € 27,95
1 oktober - 31 december € 15,95