Vraagbaak

Op deze pagina vind je de antwoorden op een aantal vragen die vaak aan dé belangenvereniging BMS gesteld worden. Word jouw vraag hier niet beantwoord, neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen je graag!

Hoe kan ik een BMS-lidmaatschap aanvragen?

Een lidmaatschap aanvragen kan hier.

Kunnen twee personen op één adres lid worden en krijg je dan korting?

Ja, dat kan. In dat geval kies je voor het duo-lidmaatschap.

Ik wil geen lid worden, maar wel graag de 'Message' ontvangen, kan dat?

Ja, dat is mogelijk. De kosten hiervoor bedragen € 25,00, dit betreft het Message-lidmaatschap.

Ik heb een korte cursus ontspanningsmassage gevolgd, kan ik lid worden van de BMS?

Ja, dat is mogelijk. Voor het reguliere lidmaatschap in combinatie met het verzekeringspakket dien je wel op massagegebied gediplomeerd te zijn. Een certificaat van deelname is dan niet toereikend.

Waarom moet ik kopieën van mijn kwalificaties opsturen?

Om te controleren of jouw kwalificaties massage en/of sportverzorging gerelateerd zijn en aan de gestelde eisen voldoen. Daarnaast is het voor jouw eigen bescherming. Wij hechten er bijzonder veel belang aan dat je verzekering jou adequaat dekt. Door kopieën van jouw opleidingscertificaten in ons bestand te houden, kunnen we er zeker van zijn alles meteen bij de hand te hebben bij een eventuele schadeclaim.

Welke soorten aansprakelijkheid worden gedekt onder het verzekeringspakket van Balens?

Beroepsaansprakelijkheid, bedrijfsaansprakelijkheid en productaansprakelijkheid. Meer informatie vind je hier.

Hoe zit het met de Wet kwaliteit klachten en geschillen zorg (Wkkgz)?

Behandel je cliënten met gezondheidsklachten en ontvang je inkomsten uit behandelingen, dan val je onder de Wkkgz. Meer informatie vind je hier. De eventuele gevolgen van deze wet worden door de polis van Balens volledig gedekt, d.w.z. ongelimiteerde rechtsbijstand en ook de eventuele schadevergoeding van maximaal € 25.000,- valt binnen deze polisdekking.

Ben ik verplicht mij aan te melden voor de Wkkgz?

Iedere zorgverlener registreert zich individueel voor de Wkkgz. Als jij je niet wilt registeren is dat jouw eigen keuze. Als professionele organisatie adviseren wij onze actieve leden wel om de Wkkgz af te sluiten in combinatie met het verzekeringspakket.

Zijn er vastgestelde tarieven die een masseur mag rekenen voor het behandelen van cliënten?

Nee, die zijn er niet. De BMS heeft hier wel een aantal richtlijnen voor opgesteld. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie.

Meer vragen met antwoorden met betrekking tot het Balens verzekeringspakket vind je in jouw BMS-account bij documenten.